پنجشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱ ۲۴
طبقه بندی: دبیرخانه
چچ
2LnZhdmE2YPYsdivINi02YjYsdin2YfYp9mKINin2KzYqtmF2KfYudmKINmF2K3ZhNin2Kog2LTYp9iu2LUg2LPZhtis2LQg2YbZgdmI2LAg2KfYrNiq2YXYp9i52Yog2YXYpyDYr9ixINmF2YrYp9mGINmF2LHYr9mFINin2LPYqg==

معاون فرهنگی شهردار مشهد:

عملکرد شوراهای اجتماعی محلات شاخص سنجش نفوذ اجتماعی ما در میان مردم است

نشست توجیهی آیین‌نامه جدید شوراهای اجتماعی محلات با حضور هادی بختیاری، معاون فرهنگی شهردار، احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر،رمضانعلی فیضی عضو شورای اسلامی شهر مشهد، رضا دانایی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، مجتبی منتظری، رئیس اداره شوراهای اجتماعی محلات شهرداری مشهد و معاونان فرهنگی و اجتماعی شوراهای اجتماعی محلات در تالار الماس کوهسنگی مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره شوراهای اجتماعی محلات شهرداری مشهد، دکتر هادی بختیاری، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد هشتم اسفندماه در نشست توجیهی آیین‌نامه جدید شوراهای اجتماعی محلات که در تالار الماس کوهسنگی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه خروجی تمام اقداماتی که ما با استعداد و میزان متفاوت در حوزه فرهنگی انجام می دهیم باید منجر به افزایش سرمایه اجتماعی واعتماد به شهرداری شود، اظهار کرد: شوراهای اجتماعی محلات شاخص مهمی است که حال و روز ما را نشان می‌دهد و عامل قوی برای بسط و توسعه سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به شهرداری محسوب می‌شود.

 

وی ادامه داد: اگر شورای اجتماعی محله با نشاط ، پرجنب و جوش و با دامنه نفوذ اجتماعی بالایی باشد، به این معناست که در وضعیت مطلوبی به سر می‌بریم، ولی اگر خسته و فرطوط باشد، یعنی وضعیت مطلوبی نداریم.

 

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، شوراهای اجتماعی محلات را جبهه و پیشانی عملکرد حوزه فرهنگی شهرداری دانست و تصریح کرد: وضعیت شوراهای اجتماعی محلات نشان می‌دهد که چقدر نفوذ اجتماعی داشته ایم به این معنا که بررسی کنیم که چقدر مردم در جشن‌ها و مناسبات‌های که شوراهای اجتماعی محلات برگزار کردند، به دعوت ما را لبیک گفتند.

 

بختیاری با اشاره به  برگزاری انتخابات اعضای شوراهای اجتماعی محله در آیین نامه جدید شوراهای اجتماعی محلات، گفت: یک هدفگذاری عددی قابل مشخص باید در این انتخابات وجود داشته باشد و نباید تنها به اجتماعات فیزیکی بسنده کرد، چراکه محدود خواهیم شد و حتما بایستی برای یافتن مخاطب به راه‌های مختلفی نظیر شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای بسنده کرد.

 

وی با تاکید براینکه شهر مشهد حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد، بنابراین حداقل باید10 درصد دراین انتخابات شرکت کنند، ادامه داد: مشارکت بیش از 40  درصد در انتخابات شورای اجتماعی محله یک نکته کلیدی است که می‌تواند تمایز آیین نامه جدید با آیین‌نامه‌های پیشین شوراهای اجتماعی محلات باشد یعنی باید جوانان، کسبه و بانوان و سایر اقشار مردم در این انتخابت شرکت کنند و نماینده خود را انتخاب کنند تا نشان دهیم که چقدر نفوذ اجتماعی پیدا کرده ایم.

 

معاون شهردار اضافه کرد: اصل موضوعی که باید در انتخابات شوراهای اجتماعی محلات اتفاق بیافتد، برگزاری انتخاباتی با مشارکت مناسب است؛ اگر مشارکت اندک صورت گیرد و یا روح مشارکت با اعتماد مردمی همراه نباشد، باید در این مسیر تجدید نظر شود و از نو تعریف گردد. لذا تاثیرگذاری و سودمندی شرط اول این انتخابات است و قطعا مفید خواهد بود و مسلما عملکرد ما می تواند قدر و شآن حوزه فرهنگی را افزایش دهد.

 

آدرس کوتاه شده: